Missie 2500 wil…
- Onze Lierse horecazaken uitspelen als troef voor city marketing.
- Lier een culturele boost geven: naar Lier komen is een beleving.
- Lokale producenten en korte keten volop in de kijker zetten met Lekker Liers- en Lierse Boerenkracht-labels.
- Culinaire evenementen om mensen naar Lier te lokken.
Troef voor city marketing
Plaats Lier als culinaire schatkamer mee centraal in onze city marketing. Samen met ons rijke historische erfgoed en het groene wandel- en fietsparadijs rondom Lier is die culinaire schatkamer immers een onderbenutte troef van goudwaarde.
Culturele boost
Geef een culturele boost aan Lier. Dat kan onder meer door de bouw van een nieuw cultuurcentrum op een kernvesrterkende locatie, door meer aandacht te schenken aan hedendaagse kunst en en door kleinschalige culturele ingrepen en events gericht op meerwaardezoekers.
Korte keten en lokale productie
Zet de spotlichten op de korte keten en op de unieke link tussen lokale landbouwers en culinaire ondernemers.
Moedig hoevetoerisme aan, bied wandel- en fietsroutes aan die bezoekers in contact brengen met producten van lokale landbouwers.
Laat scholen, verenigingen en toeristen de landelijke pracht ontdekken en maak de korte eten zichtbaar, tastbaar en proefbaar in de stad.
Lekker Liers-label
Maak samen met onze culinaire ondernemers werk van een ‘Lekker Liers-label.
Zo’n label stimuleert en beloont culinaire ondernemers die inzetten op lokaal en seizoensgebonden gerechten, ‘zero waste’ als een troef zien, mee de schouders zetten onder de promotie van de korte keten en onze lokale gastronomie…
Lierse boerenkracht
Creëer samen met onze lokale landbouwers een ‘Lierse boerenkracht’-label.
Dat label vestigt de aandacht op en stimuleert het excellentieniveau van onze lokale landbouwers en versterkt zo ook de culinaire uitstraling van onze stad.
Culinaire events
Zet in op culinaire projecten en evenementen die tegelijk ook de korte keten in de kijker plaatsen.
Denk aan een ‘Lierse Chef van het jaar’ als culinaire ambassadeur van onze stad, aan een jaarlijks ‘Boerderij in de stad’-event dat de korte keten in de kijker plaatst etc.